. Біликівський навчально-виховний комплекс - Конструктивні можливості тканини. Загальний принцип конструю­вання плоских іграшок.
Біликівський навчально виховний комплекс Миргородської районної ради
Середа, 27.09.2017, 00:43
ГоловнаРеєстраціяВхід Вітаю Вас Гість | RSS

Меню сайту

Наше опитування
Ваш найулюбленіший предмет?
Всього відповідей: 116

Статистика

Онлайн всього: 8
Гостей: 8
Користувачів: 0

Конспект заняття гуртка виготовлення сувенірів

Миргородської РайСЮН при Біликівському НВК

Керівник гуртка: Руденко А.С.

Тема: Плоскі іграшки із тканини

Мета: Ознайомити учнів з видами іграшок, місцем іграшки в сучасному інтер’єрі.Навчити правильно добирати матеріали для виготовлення іграшки. Вдосконалювати практичні навички учнів у виконанні ручних швів, виховувати свідоме дотримання учнями правил безпечної праці.

Обладнання, матеріали.

Голка, нитки, шпильки, ножиці, олівці, швацька крейда (мило), тканина.

Хід заняття

Організвція заняття.

Питання:
1. Який конструкційний матеріал має такі ознаки: м’який, піддається фарбуванню, різанню, може зминатися, розтягуватися, рватися?
(Тканина)

2. Назвіть процес створення пряжі з волокнистої маси. (Прядіння)

3. Якого походження дані тканини: бавовна, льон, шовк, вовна? (Натурального)

4. Як називаються нитки, розташовані вздовж тканини? (Нитки основи)

5. Як називаються нитки, розташовані поперек тканини? (Нитки піткання)

6. Назвіть основний інструмент для виконання ручних швейних і вишивальних робіт. (Ручна голка)

7. Як називається шов, що має петлеподібні стібки? («Петельний»)

8. Як називається шов, який найчастіше застосовують для вишивання контуру стебел? («Стебловий»)

9. Як називається шов, що має вигляд ланцюжка? («Тамбурний»)

10. Як називається професія людини, яка створює нові речі? (Дизайнер)

Постановка завдань перед учнями.

Учні повинні називати і розрізняти види м’яких іграшок; характеризувати матеріали, які використовуються для виготовлення іграшки;

Учні повинні вміти добирати матеріали, інструменти та пристосування для роботи; виконувати ручні шви, дотримуючись правил безпеки праці.

 

Сучасні іграшки мають різне призначення:

  • Розвиваючі іграшки для дітей (різноманітні машинки, ляльки,лялькові меблі та посуд, іграшкові побутові прилади; набори іграшкових інструментів, електронні іграшки).
  • Декоративні іграшки для прикраси житла (глиняні, фарфорові, металеві статуетки, кухонні іграшки-грілки, ляльки в оригінальному чи народному одязі, копії машин, літаків, кораблів, великі яскраві та пухнасті м’які іграшки, іграшки-саше,тощо).
  • Колекційні іграшки ( будь які іграшки, що мають свою історію або виготовлені в обмежено невеликій кількості для колекцій, часто з дорогих матеріалів або відомими особами).
  • Народні іграшки ( ляльки , маленькі предмети побуту, зображення тварин та птахів, виготовлені з природних підручних матеріалів, що склались історично для кожної народності).
  • Ритуальні іграшки (часто народна іграшка несе ритуальне навантаження – оберіг – фігурки коней чи птахів, лялька-берегиня;

у східній культурі – різноманітні статуетки богів і тварин, підвіски; фігурки з воску використовують у містичних обрядах.

  • Ляльки для театральних вистав (пальчиковий театр, ляльки-рукавички, ляльки-маріонетки, тощо)
  • Іграшки-сувеніри.

(Під час пояснення продемонструвати учням іграшки чи їх зображення).

Для м’якої іграшки знадобляться наступні матеріали :

Основні матеріали для деталей іграшки.

  • Штучне хутро з ворсом різної довжини – коротким, середнім, довгим (натуральнее хутро можна використовувати в окремих деталях чи для оздоблення).
  • Різноманітна тканина – з натуральних та хімічних волокон, різна за будовою та оздобленням; бажано, щоб зрізи тканини не сильно осипалися. Розмір клаптиків залежить від розміру деталей – іноді шматочки тканини із сірникову коробочку стають у нагоді.
  • Шматочки білої, чорної та кольорової шкіри натуральної таштучної– згодиться пара від загубленої пальчатки, місцями потертий широкий пояс, уцілілі шматочки старої сумки, халяви старих осінніх чобіт, тощо.

Оздоблювальні матеріали .

  • Відрізки різноманітних стрічок, мережива, тасьми, резинки, тощо.
  • Фурнітурарізні гудзики та намистини; непотрібна біжутерія – кліпси, підвіски, ланцюжки, тощо.
  • Нитки вишивальні та для вязання.

Зєднувальні матеріали.

  • Нитки швейні – міцні, краще армовані, різних кольорів (щоб добирати під колір тканини).
  • Клей – ПВА, ТИТАН, плавкий силиконовий клей.

Наповновач.

  • Синтепон, поролон, синтепух, холлофайбер (найбільш екологічний матеріал, використовується для наповнення диванних подушок). Можна використати інші обємні матеріали – вату, обрізки тканини – але тоді іграшка буде важкою та не такою мякою на дотик. Перших ведмедиків, взагалі, заповнювали деревяними ошурками.
  • Мяка проволока (приблизно 2 мм товщиною) для каркасів – алюмінієва чи мідна, краще в пласликовій ізоляції.

Практична робота.

Пошиття подушки (сердечка)

Матеріали та інструменти: шаблон , тканина ( або розкроєні деталі), синтепон, голка, шпильки, ножиці, нитки, інструкційна карта виконання шва «петельний», технологічна послідовність виготовлення сувеніра.

Вчитель зачитує технологічну послідовність виконання іграшки, демонструє та пояснює кожен етап. Окремо в групах учнів вчитель демонструє виконання шва «петельний».

Учні виконують роботу, дотримуючись рекомендацій.

Вчитель контролює правильність виконання роботи та дотримання правил безпеки праці. При потребі проводиться повторний інструктаж.

Відзначає учнів, які самостійно та якісно виконали роботу.

 Підсумки практичної роботи.

Оглянути виконані учнями валентинки, відмітити якісні роботи; виявити можливі недоліки, проаналізувати та намітити шляхи усунення недоліків.

 Підсумки уроку.

Фронтальна бесіда.

  • Які бувають іграшки за призначенням?
  • Який матеріал ви будете добирати вдома для пошиття іграшки?
  • Як потрібно підготувати тканину, бувшу у вжитку, для повторного використання?
  • Чи сподобалось вам виготовляти валентинки? Які складнощі виникли у роботі? Чому виникли утруднення і як їх уникнути в подальшій роботі?
  • Оцінювання учнів на уроці.

 Домашнє завдання.

Добрати матеріали для виготовлення плоскої іграшки – ведмедика, зайчика, котика . Підготувати тканину для використання. Підготувати голку, шпильки та нитки в колір тканини.

 

 

Вхід на сайт

Пошук

Календар
«  Вересень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Друзі сайту
  • Відділ освіти Миргородської райдержадміністрації
  • Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені М.В.Остроградського
  • Блог методиста Миргородського РМК Рожко Інни Сергіївни

  • Архів записів

    Copyright MyCorp © 2017 Конструктор сайтів - uCoz